Pandang Ke Langit

Powered By Blogger
Powered by Blogger.
RSS

Jalan2..cari lauk freshhhh!!!@Tawau

Salam semua!!!:)bertemu lagi kita yea..bila ada kelapangan masa..mesti saya akan update blog wanndiary ni...haa..satu hobi baru saya selain memasak,berkebun dan mengajar;....hehe...hidup kita bila terisi dengan perkara berfaedah,barulah kita akan rasa bermaknakan....insyaAllah segala ilmu yang ada pada saya...kita kongsi bersama...barulah ilmu itu akan berkembang...ilmu yang berfaedah itu kan dituntut..tak gitu eh???:)hoyehhhh!!!:)

Okey uollssss...nak story sikit,bulan 12 tahun lepas.saya dan encik suami tercinta Mr Anipku pi jalan-jalan Tawau..kami pi Tawau semata-mata nak makan seafood segar2..haa..maka alang-alang menyeluk pekasam..apa lagi boleh katakan tiap2 hari seafood..seafood...hehehe...mesti anda nak tau macam mana agaknye Tawau...saya selitkan gambar kat bawah ye....


 
 Tawau taklah besar sangat....tapi kira oklah...haa..ni antara part best yang nak share..kami teringin sangat makan seafood fresh..so pergilah pasar basah..ya  ampunnn...memang freshhhh!!dan yang kami terkejut sangatt..harganya memang murah...haa tengoklah harga ikan siakap laut,..bukan bela murah jekan...ketammm RM10 sekilo...freshhh tau!!!:)pendek kata masuk pasar semua nak beli...sabar2222!!!:)hehehe...







Sporting habis orang-orang Tawau ni..hehe..siap tangan buat aksi "peace" lagi tu...apepun yang paling penting harga seafood pun sporting gak...murah!!!haa..ni favourite saya ..ketammmm..pun murah...manis rasanya..ketam freshh..



Ada lagi jenis ikan yang tak pernah saya lihat..tak tau spesies  ikan pe ni yek???unikkkk!!:)




Ha...pakcik berkopiah tu pun sporting..pendek kata masyarakat Tawau ni ramah dan mesra pelanggan:)saya kata kat diorang gambar ni masukkan dalam paper berita harian...gelak besar diorang sukaaa!!!:)suami saya tak sanggup buat keje ambik gambar dalam pasar macam ni..tapi saya tebalkan muka gaks....sayang tak ambik gambar..ingat kata sahabat saya.."gambar akan "matikan" masa..maksudnya setiap detik itu ialah kenangan kan...mana mungkin kita ulang apa yang dah berlalukan...Jom semua menikmati makanan fresh kat Tawau..promosi tiket Air Asia kan ada.."Now Everyone Can Fly"!!!:)Bubyeee

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment