Pandang Ke Langit

Powered By Blogger
Powered by Blogger.
RSS

Permulaan hidup...di Sarawak

Setiap langkah saya mulakan untuk ke sekolah  mesti dimulakan dengan "Bismilllahirrahmanirrahim"..Itulah pesan ibu bapaku...Semoga Allah memberkati setiap langkahku,tenagaku,keringatku sebagai pendidik di SK Sebemban...Ingin saya memulakan cerita mengenai sekolah..Sekolah kebangsaan Sebemban????Terletak di perkampungan Melayu Sarawak...Betong,Sarawak...Haa...inilah kampungnye...

Sekolah nilah tempat saya dan suami mula mengajar...ehehe..sama sekolah dengan suami tercinta..ramai yang bertanya..eh,dapat ke satu sekolah suami isteri?jawapan saya,kat sarawak berbeza sikit...jadi di mana kita berpijak...terima jelah:) Pertama sekali saya jejak kaki kat sini,perasaan terkejut tu tak perlu nak cakaplah..semua ada..tengok pulak keadaan sekolah...adoiiiiii!!!mak aiiii!!!!tapi perasaan terkejut dan kekok mula hilang sikit demi sedikit bila kami disambut dengan penuh ramah oleh Guru besar dan staf2 lain...ramah betul orang2 sarawak rupanya....haaa...kami jugak disambut dengan kuarters yang baru siap....alhamdulillah...satu permulaan yang baik bagi kami di tempat baru...di bumi yang baru dipijak...Terima kasih atas jasa kalian semua....!!!!Kamek cayang kitakkkk:)Nilah sekolah saya...hahaha...ala2 chalet atas air gitu kata kawan2 saya...
Sekolah berdindingkan dan berlantaikan papan..nasib baik tak beratapkan nipah...:)Bila waktu air pasang...maka air akan melimpahi kawasan sekolah..,Jom berenang..!!!hahaha...
Emmm..itulah serba sedikit mengenai permulaan kisah saya di tempat baru..Terima kasih kerana sudi bersama saya,.,,sharing is caring!!!:)Jumpa lagi...Byeee

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment